top of page
  • Foto van schrijverTerry Janssen

Wat vond het publiek van ons concert in Antwerpen?



Graag wil ik jullie via deze weg nogmaals uitdrukkelijk bedanken voor de aangename samenwerking met DeCHORALE tijdens de afgelopen weken in het inspirerende kader van Concertgebouw Brugge en Elisabethzaal Antwerpen.


In allesbehalve evidente tijden zijn jullie er wonderwel in geslaagd om zowel op artistiek als logistiek/organisatorisch vlak een bewonderenswaardige prestatie te leveren om deze concerten mogelijk te maken.

Het was voor mij een waar genoegen om in die omstandigheden het beste van mezelf te kunnen geven in de prachtige koorfantasie van Beethoven. Een partituur die allicht een stuk opwindender is voor de pianist als voor de koorleden, maar wat heb ik een enthousiasme, overgave, goodwill en musiceervreugde ervaren bij iedereen! Zelfs toen de mondmaskers in Antwerpen weer opmoesten... (chapeau!)

Het was echt genieten!


Hopelijk mogen onze wegen elkaar in de toekomst nogmaals kruisen, maar eerst en vooral wens ik jullie en bij uitbreiding mezelf en onze geliefde cultuursector bemoedigendere tijden toe. Bij het schrijven van dit bericht zijn we helaas alweer in een semi-lockdown verzeild geraakt en dat moet ongetwijfeld ook erg wegen op de vele fijne musici die jullie koor rijk is. Mogen we spoedig een beter perspectief krijgen!


Met warme groet en alvast een prettig eindejaar gewenst,

Liebrecht

 

Mag ik beginnen met jullie en héél de crew te feliciteren voor de prachtige voorstelling van gisteren. Hartelijk dank nogmaals voor de uitnodiging!

Het was werkelijk een privilege om ondergedompeld te worden in jullie wereld - een ware belevenis die ik niet snel zal vergeten, om verschillende redenen!


Karel, tijdens ons kort gesprekje voor aanvang vroeg je me eerlijk te laten weten wat ik er van vond.

Dat doe ik met plezier; jullie zijn er gisteren in geslaagd om me de realiteit te laten vergeten - een realiteit die daarbuiten vandaag lelijk, brutaal en on-inspirerend is .. De dagelijkse hoeveelheid informatie die ons naar het hoofd geslingerd wordt is nog moeilijk te vatten en te verwerken, ik ben bang ook dat het er niet op zal beteren.

Ik ben naar huis gekeerd met een nieuwe boost energie en vooral met zin om te blijven vechten. Vechten voor cultuur - hét middel, hét geneesmiddel dat ons rechtop zal houden, zal doen dromen van betere tijden en zal doen verbinden. Als onze beleidsmakers dit maar eens zouden willen inzien…..

Het was prachtig - uitmuntende solisten aangevuld met de kracht van het koor en orkest. Ik zag het allemaal al voor me: Muziek. Zang. Dans.


Ik beschouw het als een grote eer dat jullie me benaderd hebben en dat jullie open staan om op zoek te gaan naar nieuwe manieren om de toeschouwers te blijven inspireren. Ik kijk werkelijk met zeer veel enthousiasme uit naar onze toekomstige samenwerking.


Fijne dag allebei en nogmaals BRAVO.

Hartelijk!

Alain Honorez

Artistic Director JBA

 

Nagenieten van een schitterend concert !

Het was professioneel af, vooral het meesterstuk “Eternal Light”, tot tranen toe bewogen, zo pakkend !

Waarom ?

Passie, die jullie uitstralen !

Verbluffende koorzangers, een bepaalde moeilijke passage waar de mannen mooi op toon blijven (niet evident).

Meesterlijke dirigent.

Gepaste speeches.

Passionele begeleiding, hoe kan het ook anders met “La Passione”.

De eerste keer dat ik in mijn leven de solisten (letterlijk) kon verstaan : combinatie v schitterende zaal + uitzonderlijke “krakken”: op hun lijf geschreven.

Howard Goodall zal weer trots op jullie zijn.

Vorige week las ik nog dat Dvořák het mooiste Requiem is, dat zou wel eens kunnen veranderen …

Met accent op @A Requiem for the living” en zou er nu zeker durven bijzeggen : “A Requiem of HOPE” ❣️.

Ook nog een extra pluim, voor montage, belichting, geluid, sfeer, kledij … en de heel mooie lay out van het concert boek.

Een concert waar Corona regels bijkomstig worden en zo moeten we verder leven 🙏.


Daarmee dank ik jullie niet alleen met woorden, maar u hebt er een “diamant vriend” bij met hart en ziel.

Trots op mijn liefde vr Lut L. en “fan op de eerste rij”(al 20 j.), dit maal balkon, wat een overzicht … wat een avond, Chapeau !


Warme groet,

Roland de Vicq


 

Hierbij enkele overwegingen in verband met het concert van verleden zondag.

Met de Chorale heb ik vele jaren op het podium gestaan, nu was ik in de zaal als toehoorder.


Wat een belevenis ! Wat een schitterende prestatie !

Het koorgedeelte van de Koorfantasie kwam als een tsunamie over mij heen. Een zeer rijke koorklank ondanks het verplichte mondmasker.

Met Eternal Light deed het koor wat het moest doen: ONTROEREN. Het koor is daar voor 100% in geslaagd. Zo'n schitterende uitvoering zindert lang na.

Een dikke proficiat aan allen en... ik kijk al uit naar jullie volgende uitvoering.

Pierre Hackselmans

 

Wij hebben genoten tot traantjes toe, zo schoon! Mooie klanken ondanks de maskers. Prachtige solostemmen.

Gefeliciteerd om dit op zulke korte termijn onder de knie te krijgen en dan nog vele stukken van buiten gezongen. Geweldig.

De stiltes in de zaal tussen de verschillende delen spraken voor zich, er hing ”wat” in de lucht.

Ook de koorfantasie hebben we enorm geapprecieerd. Een compositie die we niet kenden.

Het hartverwarmend applaus was dubbel en dik verdiend.

Doe zo voort ... en bovenal blijf gezond!

Vriendelijke groeten,

Jaap en Ivo Gilot

 

Het was een indrukwekkende avond! Bijzonder om Goodall nu te kunnen beluisteren vanuit de zaal. Grote bewondering voor jullie doorzetting en mooie klanken door de maskers heen. Gek genoeg had het iets speciaals, alsof er een lichte sluier over Eternal Light heenviel, wat extra intimiteit opleverde. Vrienden van ons gingen voor de tweede keer, wilden de ervaring na drie jaar niet missen. Beethoven had ik nog niet eerder gehoord, een mooie opening en stemmingsmaker. De uitleg sloot goed aan, de verstaanbaarheid was nog beter geweest als de sprekers even zonder mondkapje hadden mogen vertellen. Maar dat stond los van jullie prestaties. Veel dank!

Annejet Leupen

 

Ik was echt ontroerd door jullie prestatie en zo fier op ‘mijn’ koor. De mondmaskers zorgden voor een soort homogeniteit in de klank die zeer mooi was. Proficiat !

Helga Ophoff

 

Dikke proficiat aan alle deelnemers. Het was een plezier om naar ‘mijn’ koor te kunnen luisteren.

Karin Neels

 

"Ik wil jullie graag feliciteren voor de toch wel uitzonderlijke prestatie. De mondmaskerplicht had m.i. geen enkele invloed op de geleverde kwaliteit! De staande ovatie was meer dan verdiend."

Bert Deherdt (opnames)

 

Met deze willen we jullie en het ganse koor danken voor de mooie muziekavond die jullie ons gisteravond bezorgden. Het was een genot om ook in deze moeilijke coronatijden met velen te kunnen genieten van jullie optreden, ondanks de handicap van de mondmaskers. Bedankt dat jullie, ondanks deze mogelijke handicap, toch ons deze mooie avond hebben aangeboden. Ook in deze bizarre tijden is de honger naar cultuur blijkbaar nog bij zeer velen aanwezig.

Met vriendelijke groeten,

Paul van Tiny Van Steenbergen (via het info adres)

 

Wat hebben we gisteren een prachtige muzikale avond gehad in de Elisabeth zaal.

Hartelijk dank voor de gratis kaart en de goeie plaats.

Het was precies jaren geleden dat we nog in deze mooie zaal waren .Dat alleen was al speciaal.

En daar hebben we dan volop genoten van het koor en het concert.

De prachtige intro , heel indrukwekkend en aangrijpend.

Had ik graag nog eens gehoord….

Verrast door de opus van Beethoven, we gaan dit stuk zeker nog eens opzoeken.

En dan het kleurrijke speciale Requiem dat ons heeft kunnen ontroeren.

De klank van het koor heeft door de maskers niet moeten inboeten.

Alhoewel ik me afvraag hoe ze dit hebben kunnen volhouden, het moet niet makkelijk geweest zijn voor de adem met zo een hinder voor de mond.

Nogmaals dank en tot later

Warme groet voor jullie beiden van ons beiden

Mia Lenaert - Willy De Block (vrienden Thierry De Paepe)

 

Genoten van Howard Goodall, ondanks de mondmaskers. 't Klonk allemaal wat 'gemaroufleerd' (als dat al een goed woord zou zijn op deze plek). Heerlijke kennismaking. En dat met 85 koorleden op 't podium, super. Dubbele kers op de taart : Van Beckevoort en Blondelle. Jullie grote baas moet wel over een puik netwerk beschikken, naast een fameuze koorreputatie. Fijne avond was het gisteren. Dank aan alle medewerkers. Greetz,

H&M (vrienden Ann D'Haese)

 

Proficiat voor het concert van gisteren. Wij hebben genoten!

Mondmaskers of niet, het was prachtig en jullie prestatie werd er door de moeilijke omstandigheden alleen maar knapper door.

Mijn genodigden waren zeer tevreden en waren blij dat ze , ondanks de moeilijke omstandigheden, toch geweest waren.

Het was dan ook puik georganiseerd!!!

Wij kijken uit naar het vervolg….

Marc Van Buul (organisator Canto General)

 

Een dikke proficiat voor het optreden van gisteren.

We vonden het SUPER.

Hartelijk dank aan de organisatoren.

Groetjes

Chris en Marijke (vrienden Marina Van Gansen)





12 weergaven
bottom of page